Archiv aktualit

03 2017

aktualita img

:: Naše cesta do Bruselu

Do malebného Bruselu jsme se vydali v pondělí 20. 3. 2017 kolem desáté hodiny večerní od Církevního gymnázia v Plzni. Všichni se na místo srazu dostavili včas, a tak jsme mohli v klidu vyjet na zdlouhavou, avšak dobrodružnou cestu.

V autobusu panovala dobrá nálada. Řidiči nás v pořádku, s krátkými přestávkami, dovezli nejprve do Haagu, kam jsme dorazili v úterý v dopoledních hodinách. Mohu mluvit za všechny, když řeknu, že nás tohle kouzelné město doslova „dostalo“. Sršela z něj historie a krása na každém kroku. Po prohlídce centra a krátkém rozchodu jsme nasedli zpět do autobusu a přejeli jen kousek do Scheweningenu. Tam na nás čekalo moře. Bylo u něj poněkud větrno, ale i tak jsme si užívali krásného počasí a vůně mořského vzduchu. Po této skvělé zastávce jsme už natěšeni vyrazili do Bruselu. Cesta byla ale ještě dlouhá. V odpoledních hodinách jsme konečně vjížděli do tolik očekávaného hlavního města Belgie. Hotel, kde jsme se ubytovali, nás ohromil. Tak skvěle vybavený, moderní pokoj jsem si neuměla ani ve snu představit. Všichni jsme znaveni padli do postelí a těšili se na nový den. Co nás asi ještě všechno čeká?

Ve středu ráno jsme se společensky oblékli a vydali jsme se k Evropskému parlamentu, kde nás už očekávali. Museli jsme absolvovat dvě kontroly, než nás pustili dovnitř. Jsou to velmi střežené prostory.

Čekala nás beseda s poslancem Evropského parlamentu MUDr. Maštálkou, na jehož pozvání jsme vlastně přijeli. Beseda se velmi vyvedla. Pan Maštálka nám zodpověděl spoustu dotazů a my jsme teď alespoň o něco chytřejší. Po následující krátké prohlídce této krásné, moderní budovy jsme vyrazili do světoznámého Waterloo. Vyšlapali jsme si 226 schodů na Lví pahorek, odkud byl jedinečný výhled na bývalé bojiště. Stihli jsme si udělat i několik fotek na památku.

Poté jsme se přesunuli do centra Bruselu, kde na nás čekala výtečná večeře v útulné restauraci se skvělou atmosférou a ještě lepším jídlem La Grand Cafe, jež se nalézá kousek od náměstí Grand Place. Milí číšníci nám nejprve donesli velmi chutnou rajčatovou polévku s čerstvou bagetkou a dále hlavní chod – půlku kuřete s hranolky. Po večeři jsme přejedeni vyšli k hotelu, který se nacházel poblíž. Malá procházka nám všem přišla vhod. Znaveni jsme opět padli do postelí a v hlavě se nám honily všechny zážitky toho kouzelného dne.

Ve čtvrtek jsme vstali s dobrou náladou a plni dalších očekávání. Nasnídali jsme se a vyrazili opět do centra Bruselu. Tam jsme si obdivně prohlíželi další ohromující budovy patřící institucím Evropské unie a poté jsme vyrazili k dominantě Bruselu – Atomiu. Některé z nás tak nadchlo, že si ho prošli hned dvakrát.

Odpoledne jsme měli rozchod, který někteří využili k nákupům nebo jen tak k pozorování běžného života města a nasávání jeho atmosféry.

Večer nás čekala výborná večeře v naší už dříve zmíněné restauraci. Tentokrát nás pohostili hovězím na víně s brambory a famózním čokoládovým dezertem. Opět jsme si velmi pochutnali a klidnou procházkou vyrazili k hotelu a užívali si poslední večer pospolu.

V pátek po snídani jsme vyrazili směrem domů. (Asi za všechny z nás dodávám „bohužel“.) Ale na dlouhé cestě do České republiky nás ještě čekaly dvě zastávky – jedna v Maastrichtu a pak další ve Frankfurtu nad Mohanem. Obě tato města nás také velmi zaujala. Škoda, že na jejich prohlídku už bylo málo času.

Okolo půl jedenácté v noci nás páni řidiči v pořádku dovezli do Plzně, a tak naše dlouhá cesta skončila. Děkujeme panu europoslanci MUDr. Maštálkovi, který nás do Evropského parlamentu pozval, panu učiteli Mgr. Šimánovi z Mikulášského gymnázia, který exkurzi zorganizoval a nabídl žákům naší školy možnost se jí zúčastnit, a samozřejmě naší paní učitelce PaedDr. Durasové, která se o nás vřele starala.

Díky této exkurzi máme více zážitků, kamarádů a máme zase na co dlouho vzpomínat.